Kære Nettbuss
Tuesday, January 08, 2013
Here's a little rant in Danish, sorry about that. In short it's about how even companies that handle our public transportation tend to forget to design for the end user, in this case the bus going people...
I dag sendte jeg denne besked til Nettbuss' kundeservice:
Kære Nettbuss
Det drejer sig om tv-skærmene i de nye 250S busser. Det er svært at læse teksten, fordi skriften er for lille. I bør kunne få hjælp af en brugerekspert til at forstørre teksterne x2 eller x3 ved bedre udnyttelse af skærmpladsen. Det tekniske fungerer jo fint, der er bare ikke tænkt på slutbrugeren, så skynd jer at få det rettet, så alle kan læse næste stoppested mv, selv om de ikke sidder lige ved skærmene.
Juhuu for fremskridtet - husk brugeren.
I dag sendte jeg denne besked til Nettbuss' kundeservice:
Kære Nettbuss
Det drejer sig om tv-skærmene i de nye 250S busser. Det er svært at læse teksten, fordi skriften er for lille. I bør kunne få hjælp af en brugerekspert til at forstørre teksterne x2 eller x3 ved bedre udnyttelse af skærmpladsen. Det tekniske fungerer jo fint, der er bare ikke tænkt på slutbrugeren, så skynd jer at få det rettet, så alle kan læse næste stoppested mv, selv om de ikke sidder lige ved skærmene.
Juhuu for fremskridtet - husk brugeren.
0 Comments:
Post a Comment
<< Home